Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

Το παρόν και το μέλλον της ηλεκτρονικής μάθησης (e-learning)

Κάθε καινοτομία ή μέθοδος η οποία εμφανίζεται σε ευαίσθητους τομείς όπως η εκπαίδευση, για να υιοθετηθεί και να ενσωματωθεί παραγωγικά στον χώρο που αναφέρεται, χρειάζεται χρόνο. Χρόνο για να υλοποιηθούν οι απαραίτητες τεχνολογικές υποδομές υποστήριξης της καινοτομίας αλλά και να αφομοιωθεί δημιουργικά από τους ανθρώπους που θα κληθούν να την εφαρμόσουν. Προφανώς
η ηλεκτρονική μάθηση είναι ένα καινοτόμο μοντέλο εκπαίδευσης , που χρησιμοποιεί για τον σχεδιασμό, την παραγωγή και τη διάδοσή του, ότι πιο σύγχρονο διαθέτει η τεχνολογία.


Η ηλεκτρονική μάθηση  στη χώρα μας έχει ήδη κάνει σοβαρά βήματα ιδιαίτερα στο χώρο του δημόσιου τομέα ο οποίος έχει επενδύσει σοβαρά ποσά και έχει αποκτήσει τη σχετική τεχνογνωσία. Με βάση την τεχνογνωσία αυτή πλέον ο δημόσιος τομέας έχει αρχίσει να σχεδιάζει και να υλοποιεί έργα μεγάλης εμβέλειας (εκπαίδευση γονέων, φοιτητών, μηχανικών υπαλλήλων του δημοσίου)  τα οποία διαμορφώνουν τις προϋποθέσεις για την ανάδειξη της ηλεκτρονικής μάθησης ως πυλώνα της συνεχιζόμενης κατάρτισης εργαζομένων και ανέργων. Η SQLearn στο μέτρο που της αναλογεί έχει συμβάλει στην υλοποίηση αυτών των έργων δίνοντας προϊόντα και υπηρεσίες αφού διαθέτει ένα μεγάλο αριθμό πιστοποιημένων ηλεκτρονικών μαθημάτων αλλά και μεγάλη υπολογιστική ισχύ για την εξυπηρέτηση χιλιάδων ταυτόχρονων εκπαιδευομένων.


Το δημόσιο τομέα ακολουθεί και ο ιδιωτικός, με τους μεγάλους οργανισμούς (π.χ. τράπεζες) να ενσωματώνουν στους σχεδιασμούς  των τμημάτων εκπαίδευσης το μοντέλο της ηλεκτρονικής εκπαίδευσης και δειλά να το εφαρμόζουν πιλοτικά για την εκπαίδευση των υπαλλήλων τους.
Συμπερασματικά η ηλεκτρονική μάθηση στην Ελλάδα έχει πάρει τη θέση της στους σχεδιασμούς του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα και η εκτίμηση είναι ότι με την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας και την έναρξη των χρηματοδοτήσεων του ΕΣΠΑ στην επόμενη τριετία, θα έχει σοβαρή ανάπτυξη.





ΠΗΓΗ: