Οι
ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις δεν έχουν αξιοποιήσει σωστά τις νέες τεχνολογίες και δεν έχουν παγκοσμιοποιήσει
τις υπηρεσίες τους.
Πότσνταμ, 12 Απριλίου 2010 – Το ποσοστό των ελληνικών
τουριστικών επιχειρήσεων που έχει αξιοποιήσει
σωστά τον ηλεκτρονικό τουρισμό (e-tourism, e-travel) σε παγκόσμιο
επίπεδο και σε
θέματα ηλεκτρονικών πωλήσεων είναι πολύ μικρό. Οι μικρομεσαίες
ξενοδοχειακές
και παραθεριστικές μονάδες αδυνατούν να ανταποκριθούν στις προκλήσεις
που έχει φέρει ο ηλεκτρονικός τουρισμός (e-tourism) και να αυξήσουν τις
πωλήσεις
τους. Οι λόγοι είναι πολυσύνθετοι: Πρόβλημα ενημέρωσης, ημιμάθεια,
προχειρότητα, ερασιτεχνισμός, μεμονωμένες τεχνολογικές λύσεις,
οικονομική στενότητα, εξάρτηση από πράκτορες, ενώσεις ξενοδόχων.
Ο ηλεκτρονικός τουρισμός αυξάνει τις κρατήσεις και μειώνει το κόστος
Οι εξελίξεις και τάσεις
στις Διεθνείς αγορές είναι ραγδαίες:
Η google ανακοινώνει ότι θα προσφέρει μηχανή σύγκρισης τιμών ξενοδοχείων στην
χαρτογράφισή τους.
Οι αναλυτές της PhoCusWright’s διαπίστωσαν 10 καινοτόμες τάσεις για το 2010
σχετικά με τον τρόπο όπου οι καταναλωτές ψάχνουν και αγοράζουν τουριστικά
προϊόντα και υπηρεσίες: Ηλεκτρονικές πωλήσεις μέσω των Διεθνών Συστημάτων
Κρατήσεων, κινητή τηλεφωνία π.χ. iphone κλπ., δίκτυα αξιολόγησης αγοράς
τουριστικών προϊόντων και υπηρεσιών, blogger π.χ. twitter, κοινωνικά
δίκτυα, προηγμένες τεχνολογίες ιστοσελίδων, εξέλιξη υποδομών πληροφορικής.
Η πτώση στα έσοδα του τουριστικού κλάδου της Ελλάδας για το 2010 συγκριτικά
με το 2009 εκτιμάται ότι θα ξεπεράσει το 15%. Εάν λάβει κανείς υπόψιν τα
αποτελέσματα της ετήσιας έρευνας German Online Shopping Survey (OSS) η οποία
διεξήγχθη από το Ινστιτούτο ENIGMA GfK, τότε ίσως να μην είχαμε φτάσει σήμερα σε
τόσο μεγάλο ποσοστό απωλειών: Στην χρονιά που πέρασε 15,2 εκατ. Γερμανοί μεταξύ
14 και 69 χρονών αγόρασαν ηλεκτρονικά στον ταξιδιωτικό τομέα υπηρεσίες και
προϊόντα και από αυτούς περίπου 7,4 εκατ. έκλεισαν το 2009 το ξενοδοχείο τους
online.
Οι Ενώσεις Ξενοδόχων αδυνατούν να δώσουν τις κατάλληλες
ωθήσεις!Η
μέχρι τώρα εικόνα που παρουσιάζουν οι τοπικές Ενώσεις Ξενοδόχων και
Ενοικιαζόμενων διαμερισμάτων είναι περισσότερο παθητική, παρά αποδοτική. Οι
εμπλεκόμενοι θα πρέπει να ξεπεράσουν τα κατεστημένα και να δράσουν πια ενεργά
σαν να ήταν μία ιδιωτική εταιρεία. Οι ελλείψεις είναι πολλές:
Οι περισσότερες ιστοσελίδες τόσο των Ενώσεων, όσο και των περιοχών είναι μόνο στα ελληνικά και στις καλύτερες περιπτώσεις στα αγγλικά και δεν ενημερώνονται με το σωστό περιεχόμενο και τις κατάλληλες πληροφορίες. Οι διευθύνσεις (ιστοσελίδες και e-mail) των περισσοτέρων ξενοδοχειακών και παραθεριστικών καταλυμάτων στα ηλεκτρονικά ευρετήρια των ιστοσελίδων των Ενώσεων είτε είναι λάθος ή δεν λειτουργούν. Σε καμμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς π.χ.:
Οι περισσότερες ιστοσελίδες τόσο των Ενώσεων, όσο και των περιοχών είναι μόνο στα ελληνικά και στις καλύτερες περιπτώσεις στα αγγλικά και δεν ενημερώνονται με το σωστό περιεχόμενο και τις κατάλληλες πληροφορίες. Οι διευθύνσεις (ιστοσελίδες και e-mail) των περισσοτέρων ξενοδοχειακών και παραθεριστικών καταλυμάτων στα ηλεκτρονικά ευρετήρια των ιστοσελίδων των Ενώσεων είτε είναι λάθος ή δεν λειτουργούν. Σε καμμία περίπτωση δεν ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες και απαιτήσεις της τουριστικής αγοράς π.χ.:
- Δεν υπάρχει ένα κεντρικό σύστημα online κρατήσεων με διαχείριση σε πραγματικό χρόνο
- Δεν υπάρχει ηλεκτρονικός μηχανισμός αυτοματοποίησης των Πωλήσεων των
ξενοδοχείων.
Τα ξενοδοχειακά και παραθεριστικά καταλύματα θα μπορούσαν έτσι να διαθέτουν
το 100% των διαθέσιμων δωματίων τους (ή όσων δωματίων επιλέξουν οι ξενοδόχοι),
διαρκώς, σε συστήματα online κρατήσεων όπως είναι τα 600.000 ταξιδιωτικά
γραφεία, τα ιντερνετικά ξενοδοχειακά πόρταλ (Booking.com, Expedia.com, κ.α.) και
περίπου 15.000 ταξιδιωτικά web sites ανά την υφήλιο όπως επίσης και μέσω της
ιστοσελίδας της Ένωσης, και του ίδιου του ξενοδοχείου.
Σ΄αυτή την άκρως απαράδεκτη εικόνα συντελεί και η «ανύπαρκτη» προώθηση της
περιοχής σαν τουριστικό προορισμό – τόσο επικοινωνιακά, όσο και πληροφοριακά.
Συγκεκριμμένα οι Ενώσεις Ξενοδόχων θα πρέπει να προσφέρουν στα μέλη τους
ολοκληρωμένες λύσεις ηλεκτρονικού μάρκετινγκ, πωλήσεων και Επικοινωνίας βάσει
στρατηγικών σχεδιασμών. Οι λύσεις αυτές θα είναι διαχρονικές και θα
χρηματοδοντούνται μέσα από προϋπολογισμούς, από τις εισφορές μελών – υπό την
προϋπόθεση ότι θα πειστούν τα μέλη με μία ξεκάθαρη και κατανοητή
στρατηγική.
Ακόμη και στην περίπτωση που έχουν εκπονηθεί κάποια στρατηγικά σχέδια, δεν έχουν προχωρήσει στην υλοποίηση, είτε γιατί δεν έχει διασφαλιστεί η εύρεση των απαραίτητων κονδυλίων, ή γιατί τα σχέδια αυτά δεν περιλάμβαναν κάποιες νέες αξιοποιήσιμες ευκαιρίες, με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των αγορών και πελατών-στόχων. Το θέμα των νέων τεχνολογιών και του ηλεκτρονικού τουρισμού είναι στις περισσότερες περιπτώσεις σχεδόν ανύπαρκτο.
Οι σημερινές παγκόσμιες και Ελληνικές οικονομικές συνθήκες επιβάλλουν τη λήψη
πρόσθετων μέτρων για την ενδυνάμωση των ηλεκτρονικών πωλήσεων των Ξενοδοχείων
της κάθε Τοπικής Ένωσης. Ένας τέτοιος ανταγωνιστικός εκσυγχρονισμός με έξυπνες
και οικονομικές μεθόδους πωλήσεων, θα συντελέσει καθοριστικά να ξεπεράσουν οι
έλληνες ξενοδόχοι με αφάλεια την κρίσιμη αυτή περίοδο.
Ποιοί είμαστε:
Η γερμανική συμβουλευτική
Εταιρεία Stefanis Marketing Consulting GmbH, με έδρα το Πότσνταμ Γερμανίας, ξεκίνησε να
προσφέρει από το 2000 εξειδικευμένες υπηρεσίες ολοκληρωμένου ξενοδοχειακού και
τουριστικού μάρκετινγκ στην Γερμανία και από το 2007 στην Ελλάδα. Η εταιρεία
προωθεί ξενοδοχειακές επιχειρήσεις και παραθεριστικά καταλύματα ανεξαρτήτου
μεγέθους στις παγκόσμιες αγορές μέσω των Διεθνών Συστημάτων Κρατήσεων (GDS/IDS)
με τις τελευταίες τεχνολογίες που προσφέρονται μέσω του ίντερνετ. Επίσης
διατηρεί Γραφείο Συντακτών στο Βερολίνο μέσω του οποίου προβάλλει επικοινωνιακά
τουριστικές περιοχές και επιχειρήσεις. Για περισσότερες πληροφορίες πατήστε εδώ
.
ΠΗΓΗ: